Helpdesk

 

De helpdesk is een belangrijk onderdeel om te kunnen ondersteunen voor ons als Cratosvrienden.

Het streven is om op vaste tijden, of op afspraak iemand op het kantoor te hebben om vragen te beantwoorden en/of ondersteuning te kunnen geven.

Maandagmiddag, dinsdagochtend, woensdagmiddag en donderdag de hele dag, is er iemand op het kantoor aanwezig. Op andere momenten wordt in elk geval de telefoon aangenomen en de hulpvraag genoteerd en mogelijk al direct doorverwezen of gekoppeld aan een persoon, die deze vraag kan inkleuren.

Op dit moment zijn we nog op zoek naar vrijwilligers voor de vrijdag en/of een ander dagdeel van de week dat nog niet bezet is.

Op de helpdesk komen allerlei vragen op financieel, administratief en algemeen organisatorisch gebied.

De basis van onze ondersteuning is VERTROUWEN.

Cliënten ondersteunen op basis van vertrouwen en wederzijds respect. Mensen komen op het kantoor en willen graag geholpen worden met hun vraag.

• Wat zijn de mogelijkheden voor wat betreft de WMO? Wat is dan de eigen bijdrage voor de CAK? Hoe kan ik mijn huishoudelijke ondersteuning aanvragen? waar moet ik zijn en wat moet ik dan invullen?

• Hoe regel ik mijn intake bij het UWV en kan of mag ik vrijwilligers werk doen met behoud van uitkering?

• Hoe kan ik kwijtschelding aanvragen voor de BSOB en welke formulieren moet ik dan opsturen?

• Ik heb een lijfrente ooit aangekocht. Wat kan ik daar het beste mee doen?

• Kan ik iets met het rentepercentage van mijn hypotheek?

• Mijn administratie is eigenlijk een rommeltje, hoe pak ik dan aan? En zou er mij iemand mee kunnen helpen.

• Kun je even kijken naar mijn energie leverancier; betaal ik niet teveel. Hoe kan ik eventueel overstappen en waar moet ik dan op letten?

• Hulpvragen over belastingen en belastingaangiften.

• Aanvragen en/of onderzoeken van huur, zorg en kind gebonden budget toeslag.

• Aanvragen en activeren van een digid.

Een greep uit allerlei voorkomende vragen.

Als er op de helpdesk niemand aanwezig is dan is er altijd toch telefonisch contact. Er wordt dan vooral naar mensen geluisterd.
Lang niet altijd kunnen wij de juiste hulp bieden aan de vraagstelling. Wel kunnen wij ons uiterste best doen om hulpbronnen aan te boren of invullingen te vragen aan het UWV, het Werkplein, de LEV-groep, Stichting Leergeld, Grip op Schuld, Gemeente Deurne, stichting MEE, Gebiedsteam, wijkagent of aan een willekeurige vrijwilliger uit ons midden.


Voor vragen of een afspraak kunt u contact opnemen met de Helpdesk Telefoon: 0493 84 22 55